Skip to main content

Posts

Basah Tak Hidup Dek Puji..! Tak Mati Dek Keji..!

Agen BandarQ
2.bpspot/-nqNKoJp1CN4/WEGhpHi3I7I/AAAAAAAAiZs/98emR4WRUlg3ImNTwq07i5MuyiTFZUSjgCLcB/s1600/margaret.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
Reti..?
Maaf la para sobat seperjuangan..! Lencun..! Musim hujan la katakan..! Dek kerana kuyup segala gajet yang ada maka terganggu ler siaran kita 2 hari ni..! Sementara menunggu ianya di 'kering'kan maka terpaksa la masuk CC untuk memaklumkan keadaan..!
Apa pun admin sedang berusaha mengatasi masaalah yang melanda..! 
Biar gajet masuk air..! asal jangan kepala yang masuk air macam puak tu..!
Katanya kedai makan pak man di kampung sopi yor 2 hari ni kerana geng pak leman dan mak kiah ke kolompo..!
Nak tau juge apo yang dibawa balik esok..!
Mungkin ado azimat dan semangat..! lantaran dongar nyor bukan main berapi laiee..! Tapi jikalau sekadar beg pakaian dengan barang barang jualan macam tahun sudah..! kira ngabih kan boreh yor..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!
Recent posts

Alhamdulilah..!

Agen BandarQ
1.bpspot/-U_KYipX5WBQ/W9v7gT__I7I/AAAAAAAAicY/UjRNTqkUEScvGEVNnXGrb_2IKfB0vGsaACKgBGAs/s1600/duduk.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
BERJAYA JUGA AKHIRNYA UNTUK KEMBALI MENULIS..!
INI LAH BAHANANYA APABILA HIDUP TIDAKRETI MENJILAT, MENULIS TIDAK RETI MENGANGKAT..!
YANG LAMA DAH SELESAI
SEKARANG KITA TENGOK KERAJAAN BARU

APA CERITA???

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Ular Dah Mati Tak Perlu Bakar Hutan..!

Agen BandarQ
1.bpspot/-FBJdufMaplI/V0QyAmDJJ-I/AAAAAAAAfWY/u-TCmA6w-94EZkhpD0DqOOwwEvULz82eACPcBGAYYCw/s1600/gari.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
Hidup perlu ada prinsip..!
Perlu ada maruah..!
Malaysia negara berdaulat..!

Ramai pengundi PH yang ternganga nganga..!
Badan kurus cuma tinggal nyawa
Dulu di komitmen semuanya percuma
Sekarang yang tinggal hanya gusi dan cerita.

Fullstop..!
Negara ni punya rakyat yang perlu dijaga.
Negara ni punya kewajipan yang perlu dipelihara.
Negara ni punya amanah yang perlu dijaga.

Islam suci dan perlu dipertahan
Melayu/Bumiputera memiliki keistimewaan.
Jangan ada yang lebih sudu dari cawan.
Karang tak cukup siang, malam kita berlawan..!

Cukup..! Ular dah mati tak payah bakar hutan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Lagi..!!!

Agen BandarQ
4.bpspot/-hDFmrTljF5c/W-p6Iw5w08I/AAAAAAAAidA/nh7jJSaG9q8U-oH5eOgpbfF67Kri7zXqwCLcBGAs/s1600/FB_IMG_1471230368595.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
Tangan yang mencincang...bahu lah yang memikul..!

Rosmah, bekas pembantu akan didakwa Khamis ini.

image: mstar.my/ /media/upload/2018/11/13/13/10/33191725305.ashx?w=620&h=413&crop=1&/ PETALING JAYA: Datin Seri Rosmah Mansor akan menghadapi tuduhan baharu di mahkamah pada Khamis ini bersama bekas pembantunya Datuk Rizal Mansor. Sumber berkata enam pertuduhan yang berkaitan dengan projek hibrid solar bernilai RM1.25 bilion untuk sekolah-sekolah luar bandar di Sarawak  akan disebut kepada kedua-dua mereka, yang melibatkan sejumlah RM6.5 juta. Rosmah merupakan isteri bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak akan ditahan sebelum kes mahkamah menyerupai yang berlaku awal bulan lepas. Beliau telah dimaklumkan untuk pergi ke Kompleks Mahkamah Kuala Lu…

Shukri Sprm Mengaku Indon..?

Agen BandarQ
1.bpspot/-RYJ02inJSQg/W-p8HWgt2SI/AAAAAAAAidM/gPDCO0rLPDQtoLE1YJh5EQtXlqeb0zfIQCLcBGAs/s1600/shukri%2Bsprm.jpg" imageanchor="1" style="clear: left; float: left; margin-bottom: 1em; margin-right: 1em;">
Apahal pulak nak mengaku orang Indonesia???

KP SPRM pernah mengakui sebagai orang Indonesia Ketua Pesuruhjaya, SPRM Mohd Shukri Abdull hari ini mengakui bahawa dia pernah aib menjadi rakyat Malaysia akhir tanda-tanda rasuah yang serius di negara ini. Katanya, rasuah di Malaysia pernah mencapai tahap yang terlalu membimbangkan dan persepsi negara semakin merosot. ΓÇ£Selalu orang bertanya rasuah di Malaysia meningkat atau turun, penceramah selalu tak berani nak cakap benar, selalu cakap rasuah di Malaysia ini boleh dikawal, lebih kurang macam itu. ΓÇ£Saya ini tak suka cakap tak benar, saya cakap terus terang. Tengok, rasuah di Malaysia (pada tahap) membimbangkan,ΓÇ¥ katanya semasa lembaga rasuah yang dianjurkan oleh SPRM dan Kementerian Pendidikan di…

Melayu Oh Melayu..!

Agen BandarQ
3.bpspot/-mNc0NOUptus/W-p9i7MarII/AAAAAAAAidY/LHKy8cao4wsvJFgmAK3qgmRR04oaWb1XACLcBGAs/s1600/icerd-.png" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
Sedar lah wahai bangsa ku..!
Ancaman kepada agama dan bangsa sudah hingga ke kemuncaknya..!
Orang lain berpolitik menguatkan diri..! Melayu Malaysia berpolitik merebahkan bangsa sendiri..!
Tidak cukup lagikah mematikan aksara Melayu? Insaflah…
Sudah lebih enam bulan Pilihan Raya Umum 14 (PRU14), masih tidak reda lagi, ultra kiasu asyik menyalah pimpinan kerajaan terdahulu dengan kes salah laris dan rasuahnya.
Satu demi satu kes ditimbulkan dan didendangkan semoga rakyat sanggup melihat betapa bobroknya kerajaan terdahulu. Tujuannya, seperti mahu mengaburi rakyat, supaya rakyat tidak terlalu menuntut apa yang telah dijanjikan dalam manifesto.
Satu dua bulan tidak mengapa lagi, tetapi hari ini sudah berlarutan enam bulan. Sebab itu, saya sangat teruja dengan pesan tersirat Pengerusi, Maj…

Manifesto Gres Barua Dapig@Pkr Penang..!

Agen BandarQ
2.bpspot/-wb-Ezdy2z_A/W-rPCRU6_0I/AAAAAAAAidk/omJUM9ZAVr8YS8ED1VYiWk3G1yqHAtQkACLcBGAs/s1600/FB_IMG_1542114001814.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">
Apa jadahnya? Dah miskin sangat..?


GEORGETOWN - Kenderaan yang bukan berdaftar di Pulau Pinang dicadangkan supaya dikenakan caj bagi menggalakkan pengunjung ke negeri ini memakai pengangkutan awam. Adun Kebun Bunga (PKR), Jason Ong Khan Lee berkata, selain itu, langkah itu sanggup membantu menurunkan bilangan kenderaan yang memasuki Pulau Pinang.
Menurutnya, Pulau Pinang sekarang dibanjiri dengan lebih satu juta kenderaan berbanding 10 tahun lalu, iaitu hanya 300,000 kenderaan di jalan raya. "Dengan cadangan ini, dia sanggup mengurangkan jumlah kenderaan di negeri ini, sekaligus mengurangkan kesesakan kemudian lintas.
"Kita nak gerakkan manusia, bukannya kenderaan. Saya harap cadangan mengenakan caj ke atas semua kenderaan yang bukan berdaftar di Pulau Pinan…